Nevyhovující stav vozovky a mnoho výtluků, které se začaly tvořit už v loňském roce, byly důvodem, proč zahájilo Ředitelství silnil a dálnic České republiky opravy části silnice I/55 v Napajedlích. Jedná se o asi 700 metrů dlouhý úsek od odbočky na Žlutavu až po konec areálu Fatry ve směru na Spytihněv.
„Teď jsme zhruba v půlce oprav, možná ze 60 procent máme hotovo. Pokračujeme v pokládce závěrečných vrstev, to je takzvaná ložná a obrusná. Předpokládáme, že nejpozději do 15. května skončíme,“ uvedl Karel Chudárek z Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Bohužel jde o hlavní tah a nejvytíženější komunikaci v kraji, proto je zde nutné řídit provoz kyvadlově. To ale způsobuje někdy až dvacetiminutové zdržení, což se samozřejmě nelíbí řidičům.
„Je to nepříjemné. Jezdím takto do Zlína. Navigace ukazuje, že to takto bude rychlejší, ale vidím, že se tady zacpu,“ nechala se slyšet jedna z řidiček stojících v koloně. Podobný názor má i další řidič, který po této trase jezdí pravidelně. „Myslím si, že to není moc dobré, když jsou kolony na obě dvě strany několik kilometrů. Vidím ostatní řidiče, jak jsou znechucení. Jezdím tudy pravidelně, ale mám to štěstí, že jedu ráno před šestou hodinou, když je ještě klid. Teď tady ale čekám taky a není to moc příjemné.“
Součástí opravovaného úseku je i křižovatka, z níž se odbočuje do centra města a k Fatře. Ředitelství silnic a dálnic České republiky mělo v plánu tuto opravu, která činí asi 9 a půl milionu korun, realizovat už loni.
„To nevyšlo z důvodu objízdných tras, protože v Napajedlích byla ještě uzavřena ulice Dr. Beneše, která je výpadovkou z Napajedel na Otrokovice, a nebyl ještě zcela zprovozněn obchvat. Z toho důvodu jsme to nechali až na letošní jarní měsíce,“ uzavřel Chudárek.
Řidiči navíc často přehlížejí značku zákazu vjezdu osobních automobilů směrem od centra k Fatře. Využít mohou objízdnou trasu přes Bělov nebo Spytihněv.
Další důležité opravy aktuálně probíhají například na otrokovickém přivaděči, v Kunovicích nebo Uherském Brodě.