Prvomájové oslavy změní provoz MHD, o den později se vypne proud na točně

Ilustrační foto: DSZO
ZLÍN, OTROKOVICE – Dopravní společnost Zlín – Otrokovice plánuje drobná omezení v městské hromadné dopravě. První se týká prvomájového průvodu, hned po něm bude následovat čtyřdenní odstávka točny Středová. Cestující se podle společnosti nemusí bát, že by změny do provozu MHD zasahovaly nějak výrazně.

Prvomájový průvod ve Zlíně lehce zasáhne do provozu autobusové linky č. 38. Dva spoje, kterých se toto omezení týká, nahradí linka 38X. Tyto autobusy nebudou projíždět továrním areálem, ale od zastávky U Zámku použijí výlukovou trasu přes zastávku Náměstí Práce na obratiště Antonínova. Vynechány budou zastávky Zlín-střed, Dvacátá a J. A. Bati. Od zastávky Poliklinika se pak vrátí na svou pravidelnou trasu.

„Týkat se to bude pouze dvou spojů – s odjezdem ve 12:26 z konečné Baťova nemocnice-vozovna a s odjezdem ve 13:00 z konečné Příluky-Za Kapličkou,“ upřesnil vedoucí dispečer Jan Tesař.

Další odchylka v provozu 1. května se bude týkat autobusových linek č. 55, 56 a 57 v Otrokovicích. Stavět nebudou na zastávce Společenský dům. Tam totiž budou umístěny pouťové atrakce.

„Všechny spoje na linkách 55 a 57 pojedou 1. května od zastávky Hurdisky přímo na zastávku Otrokovice-autobusové nádraží Baťov, stejně tak i v opačném směru jízdy. Zachována bude obsluha zastávky Senior na lince 56. Autobus pojede od zastávky Hurdisky na zastávky Senior, Moravní, Otrokovice-autobusové nádraží Baťov,“ uvedl vedoucí dispečer DSZO. Upozornil taky, že zastávku Společenský dům úplně minou i historické autobusy, které ten den vyjedou do ulic.

 Od následujícího dne, tedy 2. května, chystá DSZO další omezení. To se ale cestujících nijak nedotkne. Do 5. května je v plánu odstávka točny Středová od elektrického napájení. Všechny linky, které svou jízdu končí na této točně na Jižních Svazích, tak pouze nahradí autobusy a trolejbusy s bateriemi nebo dieselgenerátorem.

Během čtyř dnů pracovníci DSZO nahradí původní trolejové vedení včetně výhybek novými vodiči. Kvůli těmto pracím je ale potřeba odstavit úsek od elektrického napájení. Přípravy na výměnu vedení trvají už nejméně měsíc. Za běžného provozu se už podařilo nainstalovat nový závěsný systém lan a nosných prvků. Takto rozsáhlých změn se obratiště Středová dočkalo po dlouhých 32 letech.

„Sledujeme stav trolejového vedení a snažíme se udržovat celou síť v náležitém technickém stavu. Při jízdě trolejbusů se pohybem sběračů průřez trolejového vodiče postupně zvolna zmenšuje a čas od času je proto nutná podle intenzity provozu výměna troleje,“ vysvětlil ředitel DSZO Josef Kocháň.

„Za příznivého počasí, pokud nenastanou nepředvídané komplikace, by práce na výměně trolejí na točně Středová mohly skončit již o den dříve, tedy sobotou 4. května. Potom bychom zde již v neděli mohli obnovit normální trolejbusový provoz,“ doufá vedoucí dispečer Jan Tesař.

Zobrazit fotogalerii >>