Zlínská křižovatka Mostní – Březnická je jedním ze strategických bodů dopravní infrastruktury města. K velmi vytížené krajské silnici II/490, po které směřují vozidla ve směru na Uherské Hradiště, Uherský Brod i Luhačovice, se připojuje ulice Mostní. Právě ta představuje dopravní páteř celé čtvrti Letná, po které je vedena především trolejbusová hromadná doprava. Křižovatka je nyní na hraně své propustnosti a už naléhavě potřebuje přestavbu.
„Mám radost, že se odboru dopravy po překonání mnohých překážek podařilo získat pravomocné stavební povolení. Finanční prostředky byly přiděleny v červnovém zastupitelstvu a v nejbližších týdnech chceme vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele přestavby. Pokud vše půjde dobře, tak by se mohlo na podzim začít stavět,“ řekl zlínský radní pro dopravu Michal Čížek.
Projekt zahrnuje rekonstrukci ulic Březnická, Mostní a U Zimního stadionu.
„Při rekonstrukci bude upraveno křížení ulice Březnická a Mostní, kde vznikne průsečná křižovatka řízená světelnou signalizací. Křižovatka se posune na úroveň nynější odbočky k hotelu Zlín. Přilehlý park u budovy Univerzity T. Bati se zvětší a vybuduje se nová společná stezka pro cyklisty a chodce, nové chodníky a současné chodníky budou zrekonstruovány,“ popsal budoucí úpravy tiskový mluvčí města Zlín Tomáš Melzer.
V Mostní ulici je dále navržena dvojice zastávkových zálivů. Zrušena pak bude nynější nástupní zastávka v prostoru točny MHD pod sportovní halou.
Rekonstrukce křižovatky Mostní – Březnická patří mezi tzv. strategické stavby města a její financování je promítnuto do střednědobého finančního plánu radnice. Její přípravu však komplikovala a časově prodlužovala celá řada překážek.
„V roce 2020 jsme víceméně začínali od nuly se všemi povoleními. Získat stavební povolení na takto rozsáhlou stavbu během dvou let považuji za naprostý unikát, za kterým stojí opravdu hodně práce. Při realizaci také počítáme se spoluúčastí Ředitelství silnic Zlínského kraje, které je majetkovým správcem silnice II/490 a chceme se ucházet i o dotační peníze na tuto stavbu,“ dodal Michal Čížek.
Během projekčních prací se zvažovala i možnost výstavby okružní křižovatky místo průsečné, ale odborné posudky a výpočty prostupnosti ukázaly, že kruhový objezd by mohl být při větší intenzitě provozu zahlcen, takže by se před ním vytvářely kolony vozidel, které by mohly narušovat plynulost provozu a blokovat důležitou křižovatku na třídě Tomáše Bati u zlínské jednadvacítky.