„S rozsáhlou investiční činností počítáme také v roce 2024. Již nyní máme jasno o zahájení čtyř velkých staveb za bezmála 850 milionů korun. Budou spolufinancovány z fondů Evropské unie a také ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Smlouvy o dílo má už v tuto chvíli ŘSZK podepsané se zhotoviteli rekonstrukce silnice 2. třídy mezi Bystřicí pod Hostýnem a Hlinskem pod Hostýnem, kde se bude jednat o 3,4 km dlouhý úsek za více než 235 milionů korun. Dále půjde o 2,5 km dlouhý úsek silnice 2. třídy vedoucí z Uherského Hradiště do Bílovic za více než 263 milionů korun a přestavbu mostu v Napajedlích za téměř 135 milionů korun. Před vypsáním je pak veřejná zakázka na rekonstrukci téměř 10 kilometrů silnice 2. třídy z Prostřední Bečvy přes Soláň do Velkých Karlovic.
„Práce na všech čtyřech stavbách budou pokračovat ještě i v roce 2025, u Bystřice pod Hostýnem i v roce 2026,“ informovalo ŘSZK na svém webu.
Na seznamu menších plánovaných investic v hodnotě zhruba od 10 do 40 milionů korun je pro rok 2024 například rekonstrukce silnice 3. třídy v Bělově, výstavba okružní křižovatky na silnicích 2. třídy v Holešově-Všetulích, přestavby dvou mostů ve Vsetíně a jednoho mostu v Zubří nebo rekonstrukce silničních úseků 3. třídy v Halenkovicích a ve Zlíně-Malenovicích.
„Celkové náklady na uvedených šest staveb činí podle investičních záměrů 126,5 milionu korun,“ upřesnilo Ředitelství silnic Zlínského kraje.
Od Zlínského kraje má ŘSZK prozatím přislíbený investiční příspěvek ve výši 290 milionů korun. „Obrátili jsme se na kraj s žádostí o povýšení této částky. Máme naději, že by o tom mohlo pozitivně rozhodnout krajské zastupitelstvo na začátku března,“ řekl Bronislav Malý.