Silniční napojení řeší nové přemostění, opravy navazujících komunikací, stavbu nové okružní křižovatky a záchytného parkoviště pro motorová vozidla a propojení páteřní cyklotrasy.
„Cílem celé stavby je přímé napojení průmyslové zóny mimo zastavěné území za účelem zkvalitnění dopravní dostupnosti a odlehčení obytné zástavby místním částem Příluky a Lužkovice,“ popsal primátor Jiří Korec.
Nové silniční napojení bylo posunuto na západní okraj průmyslové zóny, dále od obytné zóny místní části Příluky. Na silnici I/49 vznikl odbočovací pruh, který vybudovalo a financovalo Ředitelství silnic a dálnic.
Nový most směrem k průmyslové zóně byl stavbou města Zlína. Vede nad řekou Dřevnicí a ústí na okružní křižovatku na místní komunikaci v ulici Cecilka. Železobetonová konstrukce je podle hlavního stavbyvedoucího Tomáše Míška dlouhá 150 metrů. „Je dimenzovaná na to, aby vydržela sto let. Kdybychom to zatížili kompletně naplněnými kamiony, tak most musí pořád vydržet,“ informoval Míšek.
Od křižovatky v ulici Cecilka je pak vybudován sjezd k novému záchytnému parkovišti typu P+R, tedy „zaparkuj a jeď“. „Záchytné parkoviště s kapacitou 136 míst má sloužit jako přestupný bod na veřejnou dopravu pro cestování dále do centra města. V rámci parkoviště jsou k dispozici cyklistům stojany na kola,“ informoval tiskový mluvčí Zlína Tomáš Melzer.
Stávající most, který byl již v nevyhovujícím technickém stavu, byl nahrazený lávkou pro pěší a cyklisty, která má zajistit plynulou návaznost stávajících cyklostezek.
Náklady na stavbu silničního napojení včetně vybudování záchytného parkoviště vyšly přibližně na 250 milionů korun. Stavba byla spolufinancována z dotací ze Státního fondu dopravní infrastruktury a Integrovaného regionálního operačního programu.