Území Zlínska a Luhačovicka je velmi rozmanité. Sahá od Uherského Brodu, přes Luhačovice, Valašské Klobouky a Vizovice až ke Zlínu a Otrokovicím. „Zatímco na turisty a cestovatele středního věku umí skvěle zacílit Luhačovice se svou lázeňskou a wellness nabídkou, mladším cestovatelům jsme letos chtěli přiblížit krásy Zlína. Vsadili jsme na neprobádanost města na samém východě Moravy,“ říká manažerka destinační společnosti Jana Pastyříková.
Kampaň Swipe Zlín pro oblast Zlínska a Luhačovicka připravila brněnská agentura Aetna, která má za sebou už jeden podobný projekt. Zkušenosti nasbírala například v kampani #BrnoTrueStory, která lákala na místa, kde můžete zažít Brno opravdu autenticky.
„Po diskusích s agenturou jsme se rozhodli do kampaně zapojit nejen partnery destinačky, ale také místní komunitu. Lidé, kteří ve Zlíně žijí, milují ho a zachycují ho na fotografiích nejen pro Instagram,“ doplňuje Jana Pastyříková. Skupina, kterou destinační společnost nazývá ZlinLovers, oslovili s prosbou sdílet své fotky z reálného života ve Zlíně bez marketingových příkras. Díky tomu vznikl nejen web Swipezlin.cz, ale také spousta obsahu pro sociální sítě, kde kampaň poběží.
Kampaň odstartovala v polovině června spuštěním webu, na kterém si cestovatelé mohou sami sestavit plán svého výletu. Lákadlem pro cestu do Zlína je také série videí, na kterých se mladý pár pomocí swipe (pohyb prstu zprava doleva po displeji telefonu) dostane z Důlní oblasti Vítkovic, olomouckého náměstí z nábřeží Vltavy do Zlína. Pohyb swipe nebo swajpování jsou tak leitmotivem celé kampaně, která poběží až do konce léta.
Kampaň zahrnuje hlavně fenomenální zlínskou architekturu, téma místního filmu, nebo místa, která v běžných průvodcích nenajdete. V projektu ale najdete také například Bílé Karpaty nebo Luhačovice. Nabídka pro cestovatele je letos opravdu pestrá. Valašské Kloboucko chystá sérii zážitkových programů na téma lidové architektury, secese a řemesel. Luhačovice a Zlín pak vsadili na komentované prohlídky města.