Krátce před osmou hodinou ráno se na tísňovou linku 156 obrátil vystrašený muž, který měl obavu o zdraví a život své pětaosmdesátileté maminky. „S tou byl domluvený, že ji vyzvedne a odveze ke kadeřnici, ale nyní se nemůže dostat do jejího bytu, telefon uvnitř zvoní, ale nikdo nereaguje,“ popsal situaci zástupce ředitele Městské policie Zlín Pavel Janík.
Na místo tak okamžitě spěchala hlídka Útvaru operativního zásahu Městské policie Zlín a současně byla vyrozuměna také Zdravotnická záchranná služba Zlínského kraje.
„Ještě krátce před příjezdem strážníků kontaktoval městskou policii oznamovatel, který doplnil, že maminka mu již sice otevřela, avšak je zdravotně indisponovaná. Její stav se sice zakrátko zlepšil, ale zdravotničtí záchranáři ji přesto převezli k dalšímu vyšetření do krajské nemocnice,“ pokračoval Janík.
O půlhodinu později zamířila hlídka MP Zlín z okrsku Jižní Svahy do jednoho z tamních bytových domů. Tentokrát se na MP Zlín obrátila sedmaosmdesátiletá žena, která potřebovala pomoci se svým jednašedesátiletým synem. Ten upadl na podlahu bytu a vzhledem ke zdravotním omezením se nedokázal vlastními silami zvednout.
„Strážníci mu pomohli vstát, a když zjistili, že událost se obešla bez újmy na zdraví, mohli místo opustit,“ upřesnil mluvčí zlínských strážníků.
Hned dvakrát pak pomáhala hlídka Útvaru hlídkové služby MP Zlín při naložení a vyložení imobilního pacienta do sanitního vozu. „Jednalo se o čtyřiaosmdesátiletého muže, který musel být transportován vleže, a tak vedle zdravotníků byla pomoc strážníků nutná,“ upřesnil Pavel Janík.
Chvíli po poledni pak vyjížděla stejná hlídka MP Zlín do bytového domu, v němž bydlí většinou senioři. Ti také požádali o pomoc pro svoji šestasedmdesátiletou sousedku, která upadla z invalidního vozíku. Také v tomto případě strážníci ženě pomohli, zběžně zkontrolovali její zdravotní stav a následně vyrozuměli její příbuzné.
„Podobné typy pomoci spoluobčanům, jako jsou popsány výše, patří mezi běžné činnosti, které strážníci Městské policie Zlín vykonávají obvykle několikrát do týdne. Každý, kdo se ocitne v podobné situaci, se tak může kdykoliv s důvěrou obrátit na linku tísňového volání 156,“ dodal na závěr Pavel Janík.