Baťův institut v sobotu ovládnou Robotické hračky

Foto: Inspirace Zlín
ZLÍN – Už tuto sobotu 9. listopadu ovládnou 14/15 Baťův institut Robotické hračky. Třetí ročník akce má za cíl představit nejen dětem nejrůznější programovatelné robotické hračky prostřednictvím interaktivních workshopů.

Programování bude v budoucnu patřit do jedné z důležitých dovedností a uplatnitelnost bude mnohem větší než dnes. Podle analýz trhu práce se programování bude hodit nejen v IT profesích, ale v povoláních, kde si to zatím nedokážeme představit. Podle IT expertů bude za pár let velmi obtížné najít bez této dovednosti uplatnění na pracovním trhu a tomu se pomalu přizpůsobuje i výuka informatiky na českých školách,“ informovala organizátorka akce Věra Stojar.

Do akce se zapojují organizace, které se věnují výuce programování pro děti. Krajská knihovna Františka Bartoše chystá ukázku robotů Botley, Ozobot, Resources, Robobloq Qobo a dalších robotů, kteří jsou určení pro menší děti. Představí také Lego Education – hotové modely s naprogramovanými funkcemi v tabletu.

Inspirace Zlín představí možnosti, jak pracovat s programovatelnými včelkami BeeBot ve třídách na prvním stupni základních škol, dále roboty Edison, robotické brouky a humanoidní roboty pro menší děti.

Střední průmyslová škola Otrokovice představí složitější průmyslové roboty Dobot Magician, které používají při vzdělávacích programech ve svém Experimentáriu. Ondřej Dudík z Eduonit představí programování Microbitů. Tradičně se akce účastní i Střední průmyslová škola polytechnická – Centrum odborné přípravy Zlín s Lego education a jinými programovatelnými pomůckami.

Novinkou tohoto ročníku budou robotické hračky ze sítě obchodů Bambule a programovatelné robotické hračky od společnosti Zonepi Research, která se zaměřuje na STEM vzdělávání v oblasti robotiky a elektrotechniky,“ prozradila Stojar.

Poprvé bude možné seznámit se s projektem Aktivní třída, který si klade za cíl informovat školy o pestré nabídce programovacích robotů a výukových pomůcek do informatiky.

Tato akce může být i inspirací pro učitele, jak s robotickými hračkami pracovat. Nemusí se jednat jen o naprogramování robota. Programování děti učí způsobu uvažování, který využijí v nejrůznějších životních situacích, od logického řešení problému po ovládání přístrojů. Na rozdíl od pasivního uživatele internetového obsahu vede programování děti k tvořivosti,“ dodala Věra Stojar.

Zobrazit fotogalerii >>