Druhý nejdelší most na Moravě
Unikátní stavba připomíná svou červenou barvou slavný Golden Gate Bridge v americkém San Franciscu.
„Most je novou dominantou města Napajedla. Je to moderní inženýrské dílo, které kombinuje inovativní přístupy a osvědčené technologie. V nejvyšším místě měří oblouk 20 metrů, celý most má rozpětí 115 metrů, což z něj dělá po mostu Vysočina (426 metrů) druhý nejdelší na Moravě,“ říká ministr dopravy v demisi Martin Kupka.
Netradiční ocelová konstrukce
V místě, kde je most, vede dálnice D55 po násypu ve výšce zhruba deseti metrů. Ocelová konstrukce včetně oblouku váží přes 1 700 tun. Obloukových a zárodkových dílců je osm, nejtěžší dílce obloukové části váží zhruba 81 tun. Netradiční je také ocelová konstrukce v plné šíři dálnice, která je společná pro oba jízdní směry, oblouk je ve středním dělicím pásu.
„Netradiční řešení jsme zvolili také s ohledem na hrozící povodně na řece Moravě, kde hladina může velmi rychle stoupnout až o čtyři metry. To je také jeden z důvodů, proč most nestojí na pilířích. A šlo také o to, aby se neomezovala lodní doprava,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Protihluková stěna
Na mostě je také protihluková stěna dlouhá 185 metrů, která ochrání zástavbu po levé straně dálnice D55.
„Je neprůhledná, sestavená ze soklových panelů a panelů s pohltivou vrstvou,“ informovalo ŘSD.
Výstavba dalšího úseku D55
Na stavbu mostu naváže úsek D55 mezi Napajedly a Babicemi, který by se měl začít stavět příští rok.
„Most se stavěl v předstihu před dálničním úsekem mezi Napajedly a Babicemi jednak kvůli špatnému stavu dosavadního mostu na silnici I/55, jednak proto, aby co nejdřív skončila situace, kdy řidiči musí sjíždět z dálnice přes kruhový objezd u čerpací stanice, kde se zejména v dopravních špičkách tvoří kolony,“ dodala mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.
Více zpráv z dopravy najdete na webu zlin.cz.