Copak dobrého motoristům dokončená veleoprava přináší?
Tak především očekáváme plynulejší provoz nejen v samotném centru, ale stejně tak ve značně zatížené místní části Letná. Pak je to i zlepšení dostupnosti MHD v těchto místech.
To znamená?
Máme od čtvrtka dvě nové zastávky na Mostní a dvě na Březnické ulici. Celé to také souvisí s novou linkou na Maják.
Jaké byly celkové náklady osm měsíců trvající opravy?
Jde o sto padesát milionů korun, vše se splnilo podle předběžných předpokladů.
Včera se oficiálně začalo se zkušebním provozem. Kolaudace ještě neproběhla?
Jsme rádi za tento provoz, to je nejdůležitější, drobnosti doladíme před jarní kolaudací, jde třeba o ozelenění ploch a další ne nevýznamné, ale pro provoz ne úplně nezbytné věci.
V souvislosti z křižovatkou se mluvilo i o kruhovém objezdu, výsledkem jsou semafory, proč?
Původní model kruhového objezdu nakonec neobstál. Výpočty ukázaly, že by po odbočení řady vozidel od zlínského mrakodrapu docházelo k nepříjemným zácpám, proto jsme zvolili světelnou signalizaci a regulaci provozu.
Letos jde o druhou velkou stavební akci. Už vidíte do roku příštího?
Nevím, zda to vyjde už příští rok, jde o složité legislativní procesy. Ale v plánu máme novou cyklostezku na Jižní Svahy, chystáme i rekonstrukci Havlíčkova nábřeží u krajské nemocnice.