Provoz úřadů se vrátil do starých kolejí, přesto úředníci upřednostňují bezkontaktní formy

Ilustrační foto (Foto: MěÚ Zlin)
ZLÍN, OTROKOVICE - V návaznosti na usnesení Vlády České republiky ze dne 14. února 2021 se upravují úřední dny a hodiny Magistrátu města Zlína. Jednotlivé odbory a oddělení tak fungují až na výjimky bez omezení, serveru Zlin.cz to řekla za zlínskou radnici Irena Orságová.

„Přestože jsme obnovili běžnou otevírací dobu, chtěli bychom požádat občany, aby v případech, kdy to je možné, upřednostnili vyřizování svých záležitostí bezkontaktní formou. Při osobním jednání na pracovištích magistrátu je nutné dodržovat hygienická opatření ve formě používání roušek či respirátorů, udržování rozestupů a dezinfekce rukou,“ vzkázal tajemník úřadu Tomáš Lang. Podobný názor zastávají i úředníci na jiných úřadech.

Například v Otrokovicích je stále nutné se na úřad předem objednat. „I přes všechna bezpečnostní opatření, která jsme od začátku pandemie koronaviru zavedli, chceme předcházet shlukování lidí na chodbách, a tím možné nákaze,“ vysvětlila tajemnice úřadu Radana Zenáhlíková. Vyřízení neodkladných úředních záležitostí je tak stále možné pouze po předchozím telefonickém nebo on-line objednání.

“Zároveň žádáme občany, aby upřednostňovali písemný, elektronický či telefonický kontakt před osobním ve všech případech, kdy je to možné,“ dodala tajemnice. Cílem tohoto doporučení je omezit osobní kontakt zaměstnanců úřadů s klienty na nezbytně nutnou úroveň.

Příjem veškerých dokumentů od klientů/veřejnosti bude možný pouze prostřednictvím pracoviště podatelny, jejíž činnost je nezměněna. Upřednostňuje se elektronická komunikace.