Jak ses vlastně k dálkově řízeným modelům aut dostal?
Ten svět rychlých kol mne fascinoval odmala. Táta modelařil a já jsem brzy dostal první auto na dálkové ovládání. Samozřejmě se špičkovým modelem to zprvu mělo společného pramálo a já jezdil jen na parkovištích kolem kuželů.
Jak bys vlastně kvalitní modely, jimiž jistě disponuješ dnes coby mistr republiky, popsal?
Jde o modely desetkrát zmenšené oproti skutečnému automobilu. Šasi je zhotoveno z karbonu. Na něj jsou přimontovány další díly z hliníku a plastu a ty nejnamáhanější jsou z oceli. Srdcem je samozřejmě elektromotor.
Jakou rychlost stroje dokážou vyvinout a jak drahý je to „špás“?
Motor vyvine rychlost přesahující sto kilometrů, k napájení slouží akumulátor na bázi lithia, podobný tomu, který je v mobilních telefonech. Ta celková cena se šplhá až ke 30 000 korun.
Jsi mistrem republiky v kategorii Stock mezi dospělými i dvojnásobným držitelem titulu juniorského šampiona. Takže tě jistě láká i mezinárodní konkurence…
Samozřejmě láká, víte ale jaká je doba. Za humny máme svatostánek modelářství, na Slovensku v Trenčíně. Tam se jezdívá mistrovství Evropy i světa. Na šampionát starého kontinentu se chystám i já. Jenže už čtvrt roku netrpělivě čekáme, abychom se mohli se soupeři utkat na dráze. Tak snad se situace přeci jen zlepší.