V souvislosti s výstavbou upozorňuje Ředitelství silnic a dálnic obyvatele obcí Bystřička, Jablůnka a Pržno na zvýšenou intenzitu provozu nákladních automobilů z důvodu nutnosti návozu stavebního materiálu.
„Primárně budeme využívat silnici I/57 a v menší míře také navazující místní komunikace. Dále již neplánujeme žádné dlouhodobější uzavírky, ale může docházet k částečným krátkodobým dopravním omezením s ohledem na realizaci přeložek inženýrských sítí,“ vysvětlil správce stavby ŘSD Pavel Dvořák.
Během první poloviny roku 2025 bude ŘSD pracovat na přeložkách inženýrských sítí, hlubinném založení mostů a provedení zemních prací na hlavní trase silnice I/57 a komunikace III/05732.
„Propojení obcí Pržno a Jablůnka zachováme po mostu přes Vsetínskou Bečvu, a to nejméně do třetího kvartálu roku 2026. Panelový chodník v obci Bystřička budeme během výstavby udržovat ve schůdném stavu,“ doplnil Dvořák.
Nový úsek je pokračováním přeložky silnice I/57 mimo zastavěné území a navazuje na dokončenou stavbu mezi Semetínem a Bystřičkou. Budoucí přeložka řeší jednu z etap výstavby silnice R57 Valašské Meziříčí – Vsetín v části Bystřička – Jablůnka.
„Jde o spojení největších měst v regionu. Ve Vsetíně a Valašském Meziříčí žije téměř 50 000 lidí a projede tam denně kolem 13 000 aut,“ upřesnila mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.
Silnice I/57 tvoří páteřní komunikaci spojující Opavu, Fulnek, Nový Jičín, Valašské Meziříčí a Vsetín s ukončením na hranici se Slovenskem. Úsek mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem je nejzatíženější v celé trase a tvoří páteř dopravního systému v údolí Vsetínské Bečvy.
„Rychlostní směrově rozdělená silnice se stane novou dopravní osou a zároveň zajistí napojení na dálnici D1. Převedením dopravy na rychlostní přeložku se staré silnici výrazně odlehčí a vznikne kapacitní a bezpečná komunikace,“ dodala Lucie Trubelíková.