Stavba dálnice D55 v úseku od Napajedel po Babice je rozdělena do tří etap. První, která řeší napojení dálnice D55 na stávající silnici I/55, se již staví v rámci akce D55 Babice – Staré Město. Stavba mostu přes řeku Moravu představuje druhou etapu, která byla zahájena koncem minulého týdne.
„Most je významnou součástí dálnice D55, která je pro kraj naprosto klíčová. Kromě zrychlení a vyšší kapacity osobní i nákladní dopravy přinese významné zlepšení kvality života v mnoha obcích. Mám tím na mysli právě ta místa, která jsou dnes enormně zatížena tranzitní dopravou,“ uvedl náměstek hejtmana odpovědný za oblast dopravy Radek Doležel.
Most bude realizován v předstihu ještě před dálničním úsekem mezi Napajedly a Babicemi. A to z důvodu špatného stavu a také proto, aby řidiči už nemuseli sjíždět z dálnice přes kruhový objezd u čerpací stanice, kde se zejména v časech dopravních špiček tvoří kolony.
„Jedná se o ocelový jednopolový most, jehož nosná konstrukce je společná pro oba směry budoucí dálnice. Při stavbě musíme jít hodně hluboko, protože se nacházíme v údolí řeky Moravy, takže zasahujeme hluboko do spodních vod, což přináší velké komplikace, a to technické řešení stavby je poměrně složité,“ sdělilgenerální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl a dodal, že most bude zprovozněn v roce 2025.
Po dokončení mostu bude navázáno třetí etapou, což je 7,5 kilometru dlouhý dálniční úsek, který propojí dálniční most přes Moravu s aktuálně realizovanou dálnicí u Babic.
Realizace dálničního mostu přes Moravu bude stát 674 milionů korun. Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů. Hotovo je zatím 21.