Podnik díky nákupu obnoví svůj vozový park. Stejný počet nejstarších autobusů totiž vyřadí a nabídne k odprodeji. „První tři nové autobusy vyjedou na linky s cestujícími ještě v tomto týdnu,“ uvedl Cekota. Zbývající autobusy výrobce Iveco Bus budou dodané během letošního prvního čtvrtletí.
Autobusy budou dlouhé 12 metrů. „Čas plyne a nejstarší autobusy, které jsme pořizovali kolem roku 2001, mají už svou ekonomickou životnost za sebou. Proto je nahrazujeme novými vozidly,“ uvedl ředitel podniku Josef Kocháň.
Vyřazovat se budou autobusy typu IRIS BUS CITY BUS, které najezdily ve Zlíně a v Otrokovicích během své životnosti každý kolem 800 tisíc kilometrů. „Jsou ještě provozuschopné a společnost je bude nabízet k odprodeji, případně je předá k ekologické likvidaci,“ uvedl Cekota.
V podmínkách podniku již přestávala být podle něj údržba takto starých autobusů rentabilní. „Nové autobusy nám dodala firma KAR group z Ostravy za cenu 5,9 milionu korun bez DPH za jedno vozidlo,“ upřesnil vedoucí úseku údržby Josef Polách. Společnost uhradí náklady plně ze svého rozpočtu a nevyužije žádných dotací. „Nové autobusy jsou vybavené klimatizací a splňují emisní normu euro 6. Mají o něco vyšší výkon naftového motoru a lepší filtraci pevných částic výfukových plynů,“ řekl Cekota.
Autobusy z poslední dodávky mají podobně řešený interiér jako vozidla, která už cestující z autobusových linek znají. K dispozici je podle technické dokumentace 25 čalouněných sedadel a 74 míst k stání. Nechybějí ani dvě místa pro invalidní vozíky nebo dětské kočárky. K vybavení vozidla patří také akustický informační systém včetně hlášení mimo vozidlo pro nevidomé osoby, LCD informační displej, vnější vozidlová kamera i vnitřní kamera, která umožňuje řidiči mít větší přehled o pohybu cestujících při nástupu a výstupu. Tlakové lišty na druhých a třetích dveřích chrání cestující před nebezpečím sevření zavírajícími se dveřmi. Vozidlo je vybaveno rovněž přesným měřidlem stavu paliva po jednotlivých směnách.